Alla inlägg under augusti 2009

Av DELTACO - 30 augusti 2009 11:58

Jag är här igen för att klaga lite på dagens samhälle. Vi blir bara mer och mer ytliga. Vilket jag tycker är hemskt. Folk bryr sig för mycket om sitt utseende. Sätter för stor press på sig själva att se snygga ut till vilket pris. Detta gäller mest ungdomar. Båda könen faktiskt, inte bara tjejer. Jag vill inte påstå att inte jag bryr mig om mitt utseende för det gör jag. Men jag bryr mig om viktigare saker som personligheter. Vilket jag vet inte bara jag som gör detta men det blir att färre som gör det. När jag hade sex-och samlevnade i åttan, var det en i min klass som sa att utsidan ger insidan en chans. Jag gillar det men ändå inte. Man ska inte behöva så bra ut för att få vänner men dem flesta är vackra, bara man ger dem en chans att visa det. Det är inte allt för svårt att göra det. Låta dem visa att dem med är vackra. Jag  tycker att man ska bryr sig om viktigare saker än om sitt utseende för man kanske gjorde de så kanske bara kanske hade kändisarna haft mer hull på kroppen. För om dem kanske inte var så himla smala kanske hade dagens ungdomar inte 'bantat' sig själv till döds. Det är inte ens vackart ner benen sticker ut från huden. Jag tro dem flesta håller med mig om det. Jag vill inte påstå att de är kändisans fel att folk dör av svält men dem flest unga barn har inte mer vätt i skallen än så. Medan vuxna människor borde förstå mer. Borde kunna säga nej. Men tydligen inte men jag hoppas att det slutar snart med självsvältning. För om inte vet inte jag om jag vågar skaffa ungar.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 25 augusti 2009 20:14

Hello, jag är tillbaka..... Jag har väl aldrig varit bort men ändå. Jag har börjat skolan igen. Och idag fick vi prov till nästa vecka, de var lite kom igen. Vi började nyss ju. Jag är väldig nervös för skolan.... Kanske lite töntigt att vara men jag är det. Hur kan dem för vänta sig att en 15-åring ska välja vad man vill bli i framtiden? Det är lite knäppt, nästan alla tjejer i min klass pratar om vad man ska gå på. Jag vet vad jag ska gå på men jag vill gärna ha min bästa vän nära mig. Men vi kommer knappast välja samma skola, kanske samma skola men inte samma linje. Och jag är rädd för att vi kommer få nya kompisar. Visst är det klart att vi kommer men jag vill inte att vi ska få nya bästa vänner.. Jag är rädd.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 19 augusti 2009 17:05

Jag börjar tröttna på ny musik, jag påstor inte all ny musik är dåligt. Men nästan all musik som görs nu för tiden låter allt för lika. Och allt mer folk börjar se ut som varandra. Dem börjar bli samma personer! Suck, jag har knappt koll på vem som är vem och vem som har gjort den. Det är för svårt att göra de. Och kändisar som sjunger som inte borde göra de, kan ju bara lägga ner. För de går mig också på nerverna. Jaha, har hon gjort ett album? För exempel. Paris Hilton, man kan ju inte säga att skivan säljer för att hon sjunger så bra. Vad är så fel på att kunna ha på sig sina kläder och bara stå och sjunga? Man behöver inte ta av sig sina kläder för att sälja, jo det kanske man behöver nu för tiden. Jag gillar det inte, det är dumt mot dem som verkligen kan sjunga som inte behöver ta av sig. Men att dem måste det för att alla andra gör det. Jag borde nog sluta så jag inte skriver om något jag inte vet något om.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 14 augusti 2009 19:57

Jag och min kompis försöker att ha en emostil om man får kalla det så. Men jag vet inte helt om jag gör rätt. För mina kläder inte bra eller mitt hår. Jag vet inte riktigt hur de ska se ut för ingen i min skola är emo. För då bli man mobbad för att man skär sig. Hatar alla i min skola men nog om de för tillfället. Vad ska man ha på sig?? Det borde inte vara så svårt. Jag önskar att någon som läser kan svar mina frågor. Min syster kallar mig för emo så lite rätt måste jag göra men ändå. Hjälp mig gärna...

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 11 augusti 2009 22:14

Hello, jag igen. Jag vill diskutera med er om Paris Hilton my new bff. Jag hoppas verkligen att Brittany är rätt vän för henne. För det förtjänar hon. Men ändå måste jag klaga på konseptet att hitta sin bästa vän på ett tv-pogram. Det klart att fans till henne kommer att söka för att få vara hennes bästa vän. Dem undrade till och med om en av finalsterna var ett fans. Hur skulle de gå att ha ett fans till sin bästa vän?? Och det måste i allmänheten vara svårt att vara bästa vän eller vän för den delen också med en någon som är känd och rik. För då kanske dem erbjuder sig att köpa saker till en och sedan blir dem utnjyttrade, vilket jag gissar inte är så kul. Så vi håller våra tummar och hoppas att deras vänskap håller bra.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 8 augusti 2009 22:46
http://www.youtube.com/watch?v=Dz16Ia49B74

Jag gillar denna låten och jag hoppas att ni med gör det :)

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 8 augusti 2009 22:00

Hello, jag har skaffat bloggen för att skriva av mig mina känslor som sagt va. Men just nu vet jag inte helt vad jag känner, jag är lycklig tror jag. Det är svårt att veta exakt vad man känner enligt mig. Så jag behöver väl inte skriva om mina känslor idag. Vi kan ju fast ställa att jag inte kommer nämna mitt namn eller om jag skriver om någon annan kommer jag inte nämna deras namn heller, jag vill nämligen hålla mig lite anonym. Man vet ju inte vem som hittar min blogg. Jag vill inte öka chanserna att åka offer för en psycho person. Det börjar ju bli mer och mer vanligt, vilket är skrämmande. Min syster har nyss fått en litet barn och om världen redan är galen, vad kommer den inte vara när han är som mig?? Borde man varna honom redan nu?? Troligtvis fattar han inte vad man säger men man kan ju ändå försöka. Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards