Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Musikquiz

Av DELTACO - 2 januari 2011 15:44

På ny år var jag med min kusin, SoMessedUp och en till kompis. Hade väldigt skoj. Vi gjorde musikquiz med frågor jag hade kommit på.


Fråga 1

Vad heter gruppen?

Vad heter låten?

Vad heter filmen?

Extra fråga, vad heter sångare?


Fråga 2

Vad hette artisten?

Vilken kust var ”hans”?

Vilket år dog han?


Fråga 3

Vad heter artisten?

Vad heter låten?

Vad heter kompbandet?


Fråga 4

Vad heter filmen?

Vad heter den manliga skådespelaren?

Vad heter artisten som sjöng låten från början?


Fråga 5

Vad heter gruppen?

Nämn två av gruppmedlemmarna

Vad heter låten?

Vad handlar låten om?


Fråga 6

Vad heter gruppen?

Vad heter sångerskan?

Vad heter låten?


Fråga 7

Vad heter sångaren?

Vad heter serien?

Nämn tre filmer han har varit med i




Fråga 8

Vad heter sångerskan?

Vad heter låten?

Vilken tv-serien använder låten som intro?


Fråga 9

Vad heter låten?

Vad heter sångaren?

Vilken karaktär påstår att sången har snott hans stil?


Fråga 10

Vem spelar huvudkaraktären?

Vilken film är låten med i?

Vad heter gruppen?

Vad heter den svenska skådespelaren?


Fråga 11

Vad hette gruppen sångaren var med?

Vilket album har sålt mest?

Vad heter sångaren?

Vad heter låten?


Fråga 12

Vad heter gruppen?

Vad heter låten som handlar om att lämnar jorden?

Vad heter sångaren?

Jag tyckte det var väldigt bra frågor. Jag gjorde en lista på spotify med olika låtar. Några var The Beatels och Bob Marley. Jag tror dem andra tyckte det var skojigt. Min kusin var inte så bra på det, han fick hjärnsläpp. Det var lite synd om honom men det var roligt att se när alla försökte.


Jag gjorde så klart ett facit.


Vad heter gruppen? Aeorosmith

Vad heter låten? I don't want to miss a thing

Vad heter filmen? Armageddon

Extra fråga, vad heter sångare? Steven Tyler

Vad hette artisten? 2pac

Vilken kust var ”hans”? Västkusten

Vilket år dog han? 1996

Vad heter artisten? Bob Marley

Vad heter låten? Buffalo soldier

Vad heter kompbandet? The wailers

Vad heter filmen? The bodyguard

Vad heter den manliga skådespelaren? Kevin Costner

Vad heter artisten som sjöng låten från början? Dolly Parton

Vad heter gruppen? The beatles

Nämn två av gruppmedlemmarna Paul McCartney, John Lennon, Geogre Harrison, Ringo Starr

Vad heter låten? Lucy in the sky with diamonds

Vad handlar låten om? Droger

Vad heter gruppen? Evanescence

Vad heter sångerskan? Amy Lee

Vad heter låten? Bring me to life

Vad heter albumet? Fallen

Vad heter sångaren? Will Smith

Vad heter serien? The fresh prince of Bel Air

Nämn tre filmer han har varit med i

Vad heter sångerskan? Natasha Bedingfield

Vad heter låten? Unwritten

Vilken tv-serien använder låten som intro? The hills

Vad heter låten? Dancing with myself

Vad heter sångaren? Billy Idol

Vilken karaktär påstår att sången har snott hans stil? Spike

Vem spelar huvudkaraktären? Sylvester Stallone

Vilken film är låten med i? Rocky ( III )

Vad heter gruppen? Survivor

Vad heter den svenska skådespelaren? Dolph Lundgren

Vad hette gruppen sångaren var med? Jackson 5

Vilket album har sålt mest? Thriller

Vad heter sångaren? Michael Jackson

Vad heter låten? Beat it

Vad heter gruppen? Europe

Vad heter låten som handlar om att lämnar jorden? The Final Countdown

Vad heter sångaren? Joey Tempest



Så om ni har tråkigt kan ni ju ha musikquiz. Jag skulle ju rekomendera det. Jag har gjort det två gånger i skolan också och folk verkar tycka om det. Jag vet att jag tycker om det :D


Det var en av sakerna vi gjorde på nyår. Vi gjorde faktiskt inte så mycket, tror jag. Men det var helt okej enligt mig.  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

WoW

Av DELTACO - 28 januari 2012 16:54

Det var ett jävla bra tag sedan nu vill jag lova. Jag har tänkt flera gånger att jag ska skriva men av någon anledning har det aldrig blivit så. Nu känner jag ändå att det är rätt.   Jag vet inte vad som är nått i era liv utan i bara mitt och det...

Av DELTACO - 23 juni 2011 11:53

Jag är nu även en stolt ägare av boken Bränd. Det är den sjätte boken i serien House of Night. Jag ladda ner en app till mobilen så jag har läst lite utav boken på engelska men sedan köpte jag den på svenska eller SoMessedUp köpte den och jag betalde...

Av DELTACO - 23 maj 2011 17:32

Okej, nu tänker jag göra ett inlägg jag borde ha gjort för ett tag sedan. Jag kommer avslöja lite saker ^^,   Vet inte om alla har hört detta som bor i Sverige men i vårat avlånga land var en rätt så stor kändis! Tro mig eller inte men denna känd...

Av DELTACO - 15 maj 2011 21:36

För ett tag sedan skrev jag om en bok i ett inlägg ^^, Beautiful Dead Jonas bok. Jag gillade verkligen den bok och jag sa att jag skulle köpa tvåan med en gång lovet var över. Det gjorde jag aldrig, vet inte varför men nu har jag gjort det. Jag köpte...

Av DELTACO - 15 maj 2011 11:33

Jag började för två veckor sedan läsa en bok serie. Den heter House of night på engelska, har ingen aning om vad det heter på svenska. Jag vet vad böckerna heter men inte självaste serien      Första boken heter Vampyrens märke. Denna boken har...

Ovido - Quiz & Flashcards