Alla inlägg under oktober 2009

Av DELTACO - 31 oktober 2009 16:21

Happy Halloween allihop. Glöm inte att gå bus eller godis... Och borsta tänderna efter åt.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 30 oktober 2009 21:33

Jag sett en sak hur min kusin som jag blev lite intresserad av. De var en tidning om en stiftelse om att man kan vara utbytestudent i ett år i rätt många länder. Jag fick verkligen lust att göra de. Jag visade min mamma den och hon tittade. Hon sa inte riktigt nej men inte helt ja heller. Jag frågade om hon kunde tänka på de och till de svarade hon ja till. Så jag hoppas hon pratar med pappa och sedan säger ja till de. Men de är inte troligt faktiskt för de kostar 60.000 ungefär. Så de är rätt mycket pengar. Som inte jag har. Men jag vill gärna göra det. Så jag hoppas på ett ja. De hade varit kul. Fast jag hade ju längtat hem dock. Men även om mamma och pappa säger ja betyder inte de att jag kan åka. För de från stiftelsen kommer hem till en och interjuva en. Då ser dem om man passar. Och de kollar på ens senaste betygen. Och de hade vart kul om de gick så jag hoppas att min föräldrar tänker på de och säger ja men de är mycket pengar....

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

125

Av DELTACO - 30 oktober 2009 12:25

Men hallå. Under hela denna månaden har jag fått 125 besökare, jippi. De gillar jag. Fortsätte gärna så... Då kanske skriver jag med eller om viktigare saker. Och ni som besöker får gärna lämna någon kommentar :)

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 30 oktober 2009 11:56

Jag längtar verkligen till imorgon. Då ska jag vara med SoMessedUp. Och vi ska ta massa kort på henne. Vi ska sedan promenera till affären och köpa godis/chips eller kanske båda saker. Och sedan ska vi gå hela vägen tillbaka. När vi är hemma ska vi se på The Prom Night och vreka i oss de vi har köpt. Mums, efter filmen är över vet jag inte exakt vad vi ska göra för jag vet inte vad tiden kommer vara då. Men om den är ungefär vid tolv sover vi nog efter den men innan tolv vet jag inte helt. Vi kanske äter lite mat och sedan kanske vi hm... Ja, kan vi hitta på efter den?? Vi får väl se vad vi gör efter den då. Bara tiden kan säga vad som kommer. Men jag längtar verkligen till dess. Och jag hoppas verkligen att hon med gör de. Hon ska vara utkläde som Djävulen och sedan ska hon posa framför kameran. Skit kul kommer de att vara, längtar till dess som sagt va.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 30 oktober 2009 00:30

Jag börja på riktigt fundera på att banta för att passa min kläder. Jag vill inte banta men enligt mig hade de ju inte skadat om jag gick ner några kilon. Men jag vill inte behöva gå ner för att passa i mina kläder. Och jag tycker inte att jag ska behöva göra de. Jag är inte överviktig utan jag har en vikt på 55 kilo. Som är rätt normalt. Så jag tycker ju att de ska finnas kläder som passar mig. De enda som är lite för stor på mig är mina lår men de ligger i familjen att ha det. Så jag är ju inte ensam att ha stora lår. Man tycker ju att vuxen byxor ska passa en tonåring som SoMessedUp i ett av sina inlägg. Men nej då, både för långa och för tajta. Hur liten ska man behöva vara för att ha några snygga kläder som man känner sig okej i? Jag har inte gillat mina ben på många år nu så de hjälper ju inte att jag inte kan hitta ett snygg par byxor som passar mig. Jag har ju byxor men de är ungefär en meter för långa så man måste ju vika upp dem för att inte trampa på dem.


Bara för man inte är längre än 1.60 betyder inte de att man är supersmall. Jag har kurvor och lår. Inget man kan stämma mig för. Och på de så är jag inte den längsta personen. Så alla byxor är ju en minst meter längre än mina ben. Jag vill inte behöva må dåligt varje gång jag ska köpa kläder. Bara för att jag inte svälter mig själv eller tränar. Men jag funderar verkligen på att börja men jag är för lat för sånt. Och jag borde inte behöva göra de för att passa ett par byxor, jag påstår inte att jag inte borde träna för de borde jag. Men inte för jag är överviktig utan för att de är bra att röra på sig. Men de är inte riktigt mig.


Jag vill inte banta eller vad man kallar de för att öka självförtroendet. Jag vill kunna gilla de jag ser i spegeln utan de. Men de gör jag inte och jag hittar alltid något att klaga över. Och jag gillar att klaga för mig själv om mig själv. En sak att klaga över är mina lår. Jag har rätt många bristningar på dem så de hjälper ju inte. Och de kan jag inte bli av med hur mycket jag tränar. Men jag önskar att jag kunde de. Jag vägde ungefär 25 kilo i fyran. Och nu väger jag dubelt så mycket. På fem år har jag gått upp lika mycket som jag hade gått upp i 10år, vilket skrämmer mig. Jag vill inte gå upp mer i vikt för jag vill kunna se mig i ett par byxor utan att tro att jag kommer ha sönder dem. Men jag är rädd för att jag kommer att öka. Isåfall kommer jag nog börja träna tror jag... Kanske inte men de hade inte skadat mig...


Men de är sent nu så jag ska nog säga god natt till er alla. Och hoppas att ni sover lika gott som jag kommer att göra.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 30 oktober 2009 00:16

Grattis på dig nu du. Jag hoppas att du kommer ha en bra dag idag. Jag önskar att jag hade kunnat vart med dig men de är ej möljigt. Men jag kommer att träffa dig på Onsdag och förhoppningsvis gottgöra dig då. Men du får fira din dag idag och hälsa tjejen :)


Nu ska jag säga Grattis till en viss annan person. De är till SoMessedUp kanske inte lika betydelsefullt som någon fyller år men fortfarande värt att nämna. Så grattis på dig och jag hoppas att din dag med kommer att vara bra. Så ses vi imorgon :)

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 29 oktober 2009 15:18

Idag har jag bakat tråta med min syster. Mums mums bara att jag ska spara min pengar, de går inte så bra. Så jag tror jag ska gömma mitt kort tills de är dags att åka till Stan. Vill gärna har några pengar att köpa julklappar för och saker till mig :) De behövs mer byxor i min gaderob. Men inte så mycket mer saker. Men jag är ändå glad att vi gjorde en tårta ska bli gott att äta upp den. Men innan måste familjen komma hem. Så de blir typ vid halv fem jag får äta upp den. Men inte själv.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 29 oktober 2009 14:31

Jag är rätt säker på att jag inte är lesbisk men min omgiving verka tro de. Framför allt två omkring mig. Min syster och en klasskompis, Päron om ni kanske minns henne. Om de någon gång under skoldan folk kommer på tal om lesbiska tittar hon alltid på mig. Jag gillar de inte. Kan hon inte titta på någon annan om hon måste titta på någon överhuvud taget. Hon gör de som hon verkligen tror att jag är de. Och sedan min syster. Hon tror med att jag är de. Vet inte vad jag har gjort för hon ska tro de. Förutom att vara med min kompis. Annars har jag aldrig gjort något som skulle kunna tolkas som de. Men att bara vara med sin kompis tycker jag inte att man kan tolka de som det. För då är de flesta personer på denna jord lesbiska. Så jag vet inte helt vart de båda har fått de ifrån. Jag kanske skickar ut såna vibbar, inte vet jag men något måste jag ju göra för att de ska tro de.


Men jag tror inte jag är det. Fast jag har faktiskt börjat undra om jag är de. Eftersom de säger de, börjar man ju undra. Och jag är osäker på vad svaret är. Men jag är säker på att min syster har fel med en sak iallafall. Och de är att jag skulle vara vara ihop med SoMessedUp. För de är jag inte och jag tänker inte ens på henne på det viset. Så de behöver inte SoMessedUp vara rätt att jag gör. Men jag vill gärna veta om de har rätt. Så slipper jag slösa min uppmärkasamhet på killar. Fast hur kan man vara säker?


Jag tycker ju att vissa killar är snygga och vissa tjejer är snygga. Men betyder de väl inte att jag är lesbisk eller gör det de?? Jag vill inte vara de faktiskt inte för att de är något fel men jag är rädd att bli retat för de. Inte för jag hade berättat de till hela världen men ändå. Så jag vill göra veta om jag är de. Jag har lagt ner att säga emot min syster men kan väl inte heller betyda att jag är de. Inte enligt mig. Och ifall jag så skulle vara de, hoppas jag att ingen skulle behandla mig annorlunda.


Bild från google. Bild från google.

Jag tycker hon är snygg men jag tycker också att han är snygg. Så vad betyder de? Kan någon svara mig på de? Vill gärna vet vad jag är men kanske bara tiden kan säga de. Men jag vill veta nu. Så slipper jag intala mig själv att jag inte är de. Varför jag försöker intala mig att jag inte är de beror bara på vad min syster och Päron säger. Inte för att jag skulle hata mig själv ifall jag är de eller att mina föräldrar skulle hata mig. För min syster är Bi. Så jag vet att de skulle acceptera mig för den jag är. Men först måste jag komma på vem jag är. SoMessedUp får gärna hjälpa mig att komma på de, MISSTOLK inte de någon tack! Inte hon heller. Nu ska jag nog fundera lite på detta de kommande dagarna tror jag.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards