Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

House of night

Av DELTACO - 15 maj 2011 11:33

Jag började för två veckor sedan läsa en bok serie. Den heter House of night på engelska, har ingen aning om vad det heter på svenska. Jag vet vad böckerna heter men inte självaste serien   


Första boken heter Vampyrens märke.

Denna boken har jag inte läst än... Det finns en anledning. Kanske inte den bästa men det får duga.


Jag och SoMessedUp va på en resa till Danmark för två veckor sedan. På färjan dit så spanade vi på killar ^^ men för att inte vara för uppenbara tog jag fram en bok som verkade bra. Den heter Sveket (Kommer skiva mer om den) Jag tycker den verkade bra så jag gick rätt fort och köpte den innan jag hann att ändra mig. När jag kommer tillbaka säger SoMessedUp "Att du vet att det är en två va?" Nej, det visste jag inte. Men jag började läsa den ändå.


Jag läste den lite smått när vi var i Danmark, hade inte rikigt tid att läsa om ni förstår. På resan hem så var vi i affärer, dem sålde böcker och jag kollade. Jag hittade trean så jag köpte den ^^, Så nu ägde jag tvåan och trean... När jag kom hem och dagen efter var det skola igen, efter skolan köpte jag resten av bok serien, även ettan. Men nu hade jag ju redan börjat läsa så jag tyckte det var onödigt att gå tillbaka för jag visste lite vad som hände. Så jag kom på en plan, jag läser alla andra först sedan tar jag ettan och läser. Ungefär så dem gjorde med Star Wars.


Ettan heter som sagt va Vampyrens märke.

Jag har inte läst den så jag kan inte tala om för helt vad den handlar om. Jag vet dock lite vad som händer i den men jag kan tyvärr inte säga nått om det ändå. SoMessedUp har nämligen börjat läsa serien med ^^ Hon börjar där man ska. Så jag vill inte säga för mycket som förstör det för henne. Men jag kan tala om lite ändå. Zoey Redbird är huvudkaraktären, hon är 16?år. Hon är helt vanlig tjej men så plötsligt blir hon märkt. Hon börjar sin förvandlig till vampyr och får flytta från sitt vanliga hem till en skola. Där hon träffar nya folk.

  Det verkar vara en väldigt bra bok är allt jag kan säga.





Sveket är den första boken jag började läsa. Jag gillade den verkligen. Den är värd att läsa, man kan börja med den som etta enligt mig. Dem försklarar väldigt bra vad som händer i ettan så man hänger med men det är ju alltid bra att börja i rätt ände ändå. Jag tänker inte skriva vad som händer i boken pågrund risk att avslöja något.









Dessa böcker är jag stolt ägare över. Jag ska även köpa dem senare böcker som kommer ut. Bränd och Awekend (den har inte blivit översatt än) Den ska jag inte köpa på engelska utan ska vänta tills den kommer på svenska. Jag har läst att det kommer vara tolv böcker allt som allt när serien är klar så jag har inte del att göra. 2008 började även pratat på att göra film, men eftersom det inte har hänt nått antar jag att det inte kommer bli det.


Bränd kommer ut den 7 juni detta året och då kommer jag vilja ha den. Det finns även en till bok. Destined, den ska komma ut någon gång i november i år, har läst att det är den åttonde. Så då har jag tre böcker som jag väntar på som ska bli översatta. Eller två. Bränd vet jag i alla fall när den kommer ut, får hålla koll om det står något nytt om Awekened eller Destined.


Jag hittade igår en skit fin hemsida, den är så jäklar snyggt gjort. Om böckerna, så om ni är intresserad utav böckerna borde ni ta en titt på hemsidan. Bra hemsida!! Så nu ska jag avsluta detta inlägg :)


Alla bilder från google!...

 
 
Ingen bild

m.m.b 25

5 juni 2011 16:02

Håller med om att de e skit bra böcker ;) Har än så länge bara läst 1:an men, jag känner mig helt "beronde" av dessa böcker. Längtar tills jag får tag på resten av serien:)

 
Ingen bild

daniela

7 december 2011 17:09

heej jag är en tjej som också är helt galen i hous of night och det är inte destined som är åttonde utan awakened som är det, destined är nionde och sista delen i house of night :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

WoW

Av DELTACO - 28 januari 2012 16:54

Det var ett jävla bra tag sedan nu vill jag lova. Jag har tänkt flera gånger att jag ska skriva men av någon anledning har det aldrig blivit så. Nu känner jag ändå att det är rätt.   Jag vet inte vad som är nått i era liv utan i bara mitt och det...

Av DELTACO - 23 juni 2011 11:53

Jag är nu även en stolt ägare av boken Bränd. Det är den sjätte boken i serien House of Night. Jag ladda ner en app till mobilen så jag har läst lite utav boken på engelska men sedan köpte jag den på svenska eller SoMessedUp köpte den och jag betalde...

Av DELTACO - 23 maj 2011 17:32

Okej, nu tänker jag göra ett inlägg jag borde ha gjort för ett tag sedan. Jag kommer avslöja lite saker ^^,   Vet inte om alla har hört detta som bor i Sverige men i vårat avlånga land var en rätt så stor kändis! Tro mig eller inte men denna känd...

Av DELTACO - 15 maj 2011 21:36

För ett tag sedan skrev jag om en bok i ett inlägg ^^, Beautiful Dead Jonas bok. Jag gillade verkligen den bok och jag sa att jag skulle köpa tvåan med en gång lovet var över. Det gjorde jag aldrig, vet inte varför men nu har jag gjort det. Jag köpte...

Av DELTACO - 5 april 2011 20:11

Igår klockan 22.58 nästan elva på natten. Jag hade nyligen lagt mig för att sova. Sedan får jag ett sms från min vän, inte SoMessedUp. Det stod: Hej ärru fortfarande vaken, jag var trött men skrev kort ett ja.   Hon: Får jag ge ditt nummer till e...

Ovido - Quiz & Flashcards