Alla inlägg under oktober 2010

Av DELTACO - 31 oktober 2010 11:51

Som jag sa för ett år sedan:

Happy Halloween allihop. Glöm inte att gå bus eller godis... Och borsta tänderna efter åt.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 24 oktober 2010 11:28

  


TJA! Ville bara säga tja och säga att jag lever än ^^ Tyckte det var dags för mig att tala om det ;) Hejdå igen. Får se när vi hörs nästa gång ^^


By the way: Skit kul att prata med er. Glad att vi hade denna pratstunden ;)


/SoMessedUp

Av DELTACO - 21 oktober 2010 10:04

Jag gick nyss in på posh24.se där jag såg dessa bilder.



För mycket?

För mycket?




Sexigt eller förargelseväckande?
 
 
Bildbyrå: WENN.com
 
Jag tycker det är lite överdrivet. Jag måste säga att det är för mycket. Även om alla tre är över 24 så tycker jag inte det är passade. Framför allt inte när det är många barn som ser på serien, Glee. Dock måste jag säga att det som Dianna Agron har på sig är bättre än det Lea Micheles har på sig, eller inte har på sig. Dianna har åtmindstone en tröja och en kjol som täcker lite medan Lea har bara trosor och visar väldigt mycket utav sin BH. Jag förstår att man kanske vill visa sig om man har går ner vilket hon har gjort, hoppas hon inte går ner mer. Men lite privat vill man väl ha, så jag förstår inte att man skulle kunna visa upp så mycket för hela världen, eller de som köper tidningen. Kändisar klagar ju på att folk lägger i deras liv. Nu vet jag inte om dessa tre gör det men det känns ändå fel även om de inte gör det. Det är också lite att Cory är helt påkläd på varje bild han är med i. Jag blir en aning sur när jag såg detta.
Av DELTACO - 4 oktober 2010 18:27

Att ha en bästa vän är en av de härligaste saker i världen. Dock är de även lite jobbigt ibland men det härliga väger upp det dåliga.


Jag och SoMessedUp är lika varandra men ändå rätt olika varandra. Ibland önskade jag att vi var likare varandra så man slapp att man var svartsjuk på den för att den är på ett visst sätt. Fast då hade det ju varit väldigt tråkigt. Ungefär som man är bästa vän med sig själv. Och ibland önskar jag att vi var mer olika varandra. För de kanske man slapp att tro att folk bara ser en som hennes vän, vet inte rikigt hur jag ska förklara. Men jag ska gör att ett försök.


Om man vore mer olika varandra hade man kanske inte inte gillat samma saker, vilket kan vara skönt. Tro nu inte att jag inte vill ha något gemensamt med henne för det vill jag. Men då skulle man ha sin sak. Den saken som bara var ens egna.


Jag och SoMessedUp har väldigt samma musik smak. Jag får många utav de låtar jag lyssnar på från henne. Jag vet inte om det stör henne eller inte men jag är rädd att hon tycker jag wannabear henne eller på något sätt försöker sno något som är "hennes". Det är bara det att hon har bra musik smak och vi råkar att gilla samma saker, så jag om jag tycker jag hör något bra vill jag ju fortsätta att höra på det, vilket får mig att känna mig som en wannabe. Inte så roligt alla tillfällen. Fär ibland märkar man lite på henne också att hon inte tycker det är helt okej i alla fall enligt mig, kan ha fel. Så jag är rätt så glad när jag hittar egna grupper jag gillar så jag kan lyssna på deras låtar. Det gjorde jag i sommar, jag hitta två band jag gillade. Ena var Neverstone, gick dock inte att ladda ner och den andra gruppen var 3 Doors Down. Men eftersom jag inte heller har en egen spotify utan får låna hennes, vilket jag är så tacksam för. Blir det ju ännu mer att jag lyssnar på "hennes" låtar. Därför önskar jag lite grann att vi var mer olika varandra.


Men samtidigt är det ju bra och skönt att ha en vän som är lik en. För man kan prata om saker båda två gillar. Och man känner att man har saker gemensat är bra. För det känns för mig att det gör vänskapen starkare.


Fast ibland skulle det ha varit skönt i fall vi var lite mer olika varandra. Dock inget man rikigt kan göra något åt eftersom vi båda är oss själva, vilket är bra för man ska inte vara någon annan. För det mest vill jag ju ändå vara mer lik henne än olik henne om ni fattar, vill ju inte vara henne för hon är en bättre hon än vad jag skulle kunna vara och jag är troligen en bättre mig. Jag vill vara mig, ibland.


Hoppas ni fattar vad jag menar om ni inte gör det, vad spelar det för roll? Jag skriver ju blogg för att skriva av mig mina tanker, inte för att ni ska förstå.

Ovido - Quiz & Flashcards