Alla inlägg under april 2011

Av DELTACO - 5 april 2011 20:11

Igår klockan 22.58 nästan elva på natten. Jag hade nyligen lagt mig för att sova. Sedan får jag ett sms från min vän, inte SoMessedUp. Det stod: Hej ärru fortfarande vaken, jag var trött men skrev kort ett ja.


Hon: Får jag ge ditt nummer till en kille, med andra ord "hennes ex"

Jag: Va? Varför vill han ha mitt nummer? Visst, du kan väl ge det

Hon: Okej, det får du fråga honom


Sedan sms han mig.

Han: Hej vgd det är "hennes ex"

Jag: Försöker sova

Han: Förlåt du jag undrar en sak

Jag: Det är lugnt, fråga på

Han: Vill du bli min flickvän


Jag blev väldigt chockad. Jag kan inte förstå var det kom ifrån. Jag känner honom inte ens, vi har bara pratat lite på bussen. Tydligen hade han frågat min vän som är hans ex ifall hon kunde fråga mig, om jag ville bli hans flickvän. Vad fan tänkte han med? Fråga en av min närmsta vän som är hans EX. Det var ungefär 2-3 veckor sedan dem gjorde slut. Det är väl inte klokt, det är inte sant. Jag sa ju självklart nej till honom. Han är också två yngre än mig, hm jag förstår mig inte på hur han kan påstå att han gillar mig, känner honom ju inte. Och sedan fråga henne om hon kunde fråga mig...

Av DELTACO - 4 april 2011 12:21

I helgen var jag hos några klasskompisar och firade att dem hade blivit 17 år på Torsdan. Dem är tvillingar bara så ni alla vet :) Av mig fick dem ett armband och ett hårband. Gillade det jag gav dem så jag hoppas dem gillar dem med. Vi grillade, spelade spel och sedan gick vi när till en sjö som dem bor nära. Där grillade vi lite mer, vädret var dock inte det bästa och efter en timme tror jag tröttnade vi. Då gick vi hem och satte på tv:n. Vi såg på en film som heter Highway. Jake Gyllenhal var med och även 30 seconds to mars sångaren Jared Leto, dem är galna i det bandet ;)


Nu kommer det som inlägget handlar om. Jared Leto :D I Highway var han bra, det var väl inte den bästa filmen, handlingen var lite så där men ändå den var rolig och sånt. Många skådespelare man kände igen. Jag orkar inte leta upp trailern för den var lite svår att få tag i men jag hittade ett klipp med Jared från Highway.



Han är så söt :) Men det som jag tycker är så sjukt konstigt är att han är 31 i denna filmen.... Whot?! Medan Jake Gyllenhaal är 22 år. Visst ser Jake lite yngre ut med inte med 9 år yngre.... Man börjar undra om han ljuger när han är född... Varför vet jag inte men han är nu 40 år och är fortfarande lika snygg..


Ett annat härligt klipp med honom kommer nu.

Han är en gud och blir inte äldre... Dock finns det lite mindre vackra bilder på honom. Men jag tror jag har blivit kär.


Så ja, nu tycker jag att ni ska på något sätt se Highway, det är en gullig film om kamratskap. Plus att den är väldigt rolig och har åtmindstone en snygging med, inte för Jake är ful heller. Dock inhåller den lite drogor och sex så om ni är känsliga se kanske inte den men det är inte så mycket sex. Jaja, peace out, sucker! :D

Film · Musik
Av DELTACO - 1 april 2011 14:00

I Onsdags fick vi i familjen tyldigen nya telefoner.... Har med vårat abonemang att göra. Varför vi fick det orkar jag inte ta upp.


Nu vet jag att jag kommer låta bortskämd, väl medveten om det och jag hatar det men jag måste få utlopp för mina känslor.


Det var bara min mamma och min syster som var hemma när vi fick välja vilken mobil vi ville ha så dem valde åt oss. Min syster valde en HTC desier Z till själv, vad mamma valde till sig och pappa vet jag inte men just nu är inte det i fokus. Jag och min bror valde dem sony ericsson x10 mini pro. Måste tilläga att min bror har en x10 mini sen innan.


Så när vi kommer hem är min bror rätt så arg för han vill inte ha en nästan likadan mobil som han redan har, vilket jag förstår. Jag var lite så där på den jag ska/ skulle få, tyckte och tycker att den är väldigt liten. Men försökte vara glad, mamma blev lite så där när bror bara kommer och skäller på henne. Så vi kollade upp vilka mobiler som fanns. Hon ringde till telenor och skulle så om man kunde byta men jag vet inte hur det gick men hon ska ringa i dag iallafall.


Nu kommer till den delen där jag verkar väldigt bortskämd om inte det redan har kommit. Jag är lite sur på dem som valde när vi inte ens var hemma och kunde säga till om något. Jag vill heller ha en sådan min syster valde till sig själv. Mamma frågade mig igår om jag var nöjd eller om jag med ville byta, jag sa att jag gärna vill byta till htcn om det gick annars är jag nöjd.


Tycker att de kunde ha vänta på att alla var hemma så man kunde få välja själva så hade det inte blivit så jobbigt enligt mig. Och min syster valde  den bästa mobil enligt min bror i alla fall till sig själv. Hon kanske inte vet/visste det. Men jag blev lite hm för att de valde åt oss. Plus att min bror säger att jag inte har något rätt att byta, om han har borde ju jag med ha det? Kan ju hålla med om att han har mer rätt att byta men för det borde han ju inte säga att jag inte har någon rätt. Jag får väl också trivas med min mobil.... eller? Så blev jag lite irriterad på honom som gick på mig utan anledning.


Förhoppningsvis fixar sig allting idag när mamma ringer dem men man vet aldrig. Brukar både ha tur och otur i såna här saker men jag hoppas på tur :) vill inte rikigt ha sonyn, den är för liten. Den är fin och allt sånt men ja....

Ovido - Quiz & Flashcards