Alla inlägg under mars 2010

Av DELTACO - 27 mars 2010 20:18

Vill bara säga att det snart är Earth hour, om ni har läst vad SoMessedUp skrev på sin blogg om det. Vet ni också vad som gäller min familj med. Vi ska också se på Körslaget så ska jag be min pappa att släcka över allt.Så släck nu!!Hej då// Deltaco. Ps. bloggen dampar.

Av DELTACO - 27 mars 2010 13:55

Månen går upp, solen går ner

Elden tar fart, vattnet försvinner

Mörket blir klarare, ljuset slocknar

Döden kommer, livet går

 

Ögonen glittrar av tårar

Munnen skrattar av glädje

Ansiktet lys upp av hopp

Kroppen spruttar ut kärlek

Du är vacker för gud skapade dig så

Du är snäll för dina föräldrar uppfostrade dig så

Men du älskar mig för att du vill

Darkness around me and in me

Nothing else but darkness

Tänder ett ljus, önskar och blåser.

Gör om det två gånger.

Sedan försvinner hoppet.

Men för säkerhetskull gör det igen.

Funkar inte, önskningen går inte i uppfyllese.

Önskning var det enda som var kvarr innan man förlorade hoppet.

Och när hoppet är förlorat, vad har man kvar?

  

H&M

Av DELTACO - 27 mars 2010 10:30

Hej, jag och min syter ska till stan näst-nästa helg. Vilket är bra för jag känner att jag behöver fixa upp min gaderob. Behöver mer byxor bland annat. Sedan tror jag behöver köpa lite mer smink för jag äger typ inget. Men jag vill inte på sätt och viss. För jag har klagat på folk som har smink och så vill jag inte för om jag börjar använda det och en dag inte har det kommer jag ju se sjuk ut. Så vi för se om jag kommer något smink. Men kläder framför allt byxor måste jag köpa. Jag gjorde ett litet collaget med kläder jag skulle vilja köpa från H&M.   Jag vill ha det flesta kläderna här. Men klänning är jag osäker på. Jag vill ha den men SoMessedUp köpte nyss en klänning och den jag vill ha påminner verkligen om hennes. Och jag vill inte härma henne. Så jag tror inte jag kommer att köpa den men jag vill ändå ha den. Jag gillar glassögonen jag hittade och jag gillar verkligen den svart-vita kjolen upp i vänstra hörn. Och så klart gillar jag byxorna som är tregging tror jag det heter när det är leggnings som liknar jeans. Fast det svarta paret är faktistk leggnings. Jag behöver ett nytt par av de med. Så när jag och syrran  är inne i stan får jag leta efter kläderna. För jag ska ha något från bilden med mig hem. Jag hoppas verkligen det.

  

Av DELTACO - 27 mars 2010 09:45

Idag är SoMessedUp och kollar sin syn. Hon kanske behöver glassögon, vilket hon inte är så glad för. Om hon kommer behöva glassögon kommer det vara ovant men jag kommer nog inte bry mig så mycket. Jag hoppas att ingen annan kommer påpeka det som något negativst. Men vi har två i våran klass, killar som vi inte gillar och de gillar inte oss. Jag hoppas verkligen inte att de kommer säga något för då kommer jag verkligen att slå dem.   Men jag hoppas att hon slipper ha glassögon, det är inte för att vara elak utan för att hon inte vill ha några. Men om hon behöver några hoppas jag att hon hittar ett snyggt par som passar henne. Vilket jag tror hon kommer lyckas att göra, hitta ett par glassögon allså. Hon testade min systers och jag kände knapp igen henne men det varr bara för att det var ovan. Hon var ju inte ful i dem. Så hon passar i glassögon, bara ovant. Men efter ett tag kommer jag väl att bli van. Jaja, lycka till idag.

  

Av DELTACO - 27 mars 2010 00:08

Nu är det nästa dag, allså är det Lördag nu. Men ändå säger man att det är Fredag. Okej, nu har jag börjat inlägget. Bra, jag gjorde ett inlägg om att jag och SoMessedUp gjorde ett arbete i svenskan om författare. Och hennes är Stehpen King. Och en sak vi ska ha med i våran film är trailern på The Shining (tror jag att det blev). Men de folken som vill se filmen men vågar inte se den så kommer det en verison av den som är bra för man fattar vad filmen handlar om. Utan att bli rädd. Okej, jag kan inte hitta den videon men jag hittar massa andra med kaninerna. Bland annat Titanic m.m Här kommer en länk!!! LÄNK... Så nu vet ni vart ni kan se kaniner som gör klassika filmer.... Men jag ska nog gå och lägga mig nu, känner mig inte så pigg längre. Har vart i gång ett tag nu. GOD NATT SVENSKA FOLKET!!!!

  

Av DELTACO - 25 mars 2010 21:16

Jag och SoMessedUp håller på med ett arbete i svenskan som är rätt skojigt enligt mig. Vi ska spela in en film om olika författare och läsa en sak författaren har skrivet. Jag har Tolkien och hon har Stehpen King. Vi håller på med manuset och så ska vi förhoppningsvis att filma imorgon på lektionen, jag måste bara ladda upp batteri till kameran så vi kan filma. Annars blir det jobbigt.    Jag hoppas att filmen kommer bli bra. Vi har redan kommit långt för att bara haft e lektion på oss. Hon letade fakt när jag var i fjällen och vi har inte hunnit att ha svenska denna veckan förrän idag. Så jag tycker vi ändå har kommit långt för att det har bara vart en dag. Så jag gillar vårt arbete. Men får absulot inte glömma att ladda up batteriet. Men jag tror jag kommer komma ihåg det.

  

Av DELTACO - 25 mars 2010 19:33

Jag ska äta våfflor!! Min syster har gjort några åt oss i familjen. Supergott med våfflor, jag hade faktiskt tänkt att göra några i dag för jag läste på en blogg att hon hade ätit våfflor så då blev jag sugen men sedan skickar min syster ett sms till mig och det stod "leta upp ett recept på våfflor åt mig" typ så stod det åtmindstone. Så då gjorde jag det. Och de är klara om typ 2 min, då ska jag äta.   Så nu ska jag äta något jättegott. Medan jag pratar med familjen. Kanske borde frågat om jag skulle hjälpa till men SoMessedUp håller med svenskan och jag hjälper henne typ. Kanske borde jag hjälpa henne med mer. Men jag vet inte hur exakt. Men jag hoppas att hon tycker att det. I så fall vill jag att hon säger något men nu blir det våfflor. Så hej då.

  

Av DELTACO - 25 mars 2010 18:50

Jag tror jag har kommit på ett sett för mig att bli av med mina hår på benen. Jag ska vax dem. Men innan ska jag ta på ett medel som får håren på benen att vara "lösa" så då kommer det inte göra ont när jag vaxar dem. Jag har nämligen hört att det tar längre för håren att växa ut då, eftersom man tar bort dem från roten. Så jag hoppas det blir bra.   Jag ska bara höra med mamma om det går att köpa på Konsum. Man kanske kan be snällt om hon är villig att köpa det annars får jag göra det. Men bara det finns så annars går det ju inte.

  

Ovido - Quiz & Flashcards