Alla inlägg under februari 2010

Av DELTACO - 23 februari 2010 10:51

Jag lyckades läst ut boken igår, jag var vaken till 20 i elva. Efter jag hade läst klart var jag redo för min säng. Nu har jag bara två böcker kvar och ena har jag börjat med. Och den andra kommer min stora syster med på Lördag, jippi. Så då ska jag bara låna feman på svenska så blir allt bra.


Idag ska jag nog städa på mitt rum och troligen spela sims. Jag kan nog säga i för väg att jag inte kommer städa mitt rum. Men jag kommer nog att spela sims, jag ska också kolla på Buffy som går klockan åtta sedan börjar House klockan nio jag ska se på.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 22 februari 2010 19:12

Det enda jag har gjort idag är att läsa ur Harry Potter och fången från Azkban, snacka om att jag inte har något liv. Men jag vill gärna läsa ut den så jag kan läsa andra böcker som Törst och att jag kan läsa Harry Potter och halvblodsprinsen, som jag troligen kommer att låna från bibloteket om jag kan hitta mitt lånekort vill säga. Idag har jag läst från sidan 85 till just nu 370, det är 285 sidor så nästan 300. Jag vill gärna läsa ut den idag och den har 532 sidor tror jag. Jag tror jag kan klara det men jag känner också lusten att spela sims som jag gjorde igår för det var ett bra tag sedan jag gjorde det men jag vill heller läsa ut Harry men samtidigt inte för ju fortare jag läser ut boken kommer jag ju vara klar med serien. Jag har läsat Harry Potter 1,2, håller på med trean, 4, håller på med feman på engelska ska så om jag kan byta till svenska, inte läst 6an men jag ska låna den, jag har läs den sisa boken. Jag har gjort inlägg om den. Men nu ska jag väl återgå till böckernas värld.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 20 februari 2010 21:35

Just nu sitter jag och lyssnar på Michael Jackson- The way you make me feel , sedan ska jag lyssna på hero of war efter det ska jag ta på mig min finnkräm. Sedan ska jag läsa ur en bok som heter Törst, handlar om en halv vampyr och en hel vampyr. Jag läste ut Harry Potter och den flammande bägaren igår så nu vill jag läsa Harry Potter och halvblods prinsen men den äger jag inte så antingen får jag vänta tills skolan börjar vecka 9 efter som jag har sportlov nu eller så måste jag lämna mitt hus och ta mig till bibloteket. Jag kommer troligen vänta till dess att skolan börjar om jag inte får väldigt tråkigt.


Nu verkar det som jag har fått koll på min mobil. Den stängde av sig förr och har gjort det ett antal gånger men sedan jag tejpade batteriet har den inte gjort det så jag hoppas att det hjälpte. Vilket jag tror det gjorde. På tal om ingenting allså. Och om ni har läst SoMessedUps blogg vet ni att hon har åkt till Norge för att åka skidor, så jag kommer vara ensam hela veckan. Men jag får hoppas att mitt sportlov kommer bli bra ändå. Men jag kommer att sakna henne :( Hon är ju bästa vän man kan ha, nu verkar det som om hon är död. Det är bara att jag inte brukar vara i från henne en hel vecka så det är svårt för mig, ändå tycker jag synd om henne, hon har med sig små syskon på resan. Ser gulliga ut men är farliga, ungefär som hon själv...

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 16 februari 2010 17:59

Det bästa avsnittet ur serien Veronica Mars, det var min favorit serie men sedan las den ner. Älskar den fortfarande men jag ser ju inte så mycket på den. Men jag älskar som sagt detta avnittet, älskar Beaver (Cassady) och Veronica, Logan med.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 14 februari 2010 21:21

Tina (Jenna) sjunger så vackert i denna enlligt mig.

Hon som spelar Rachel verkar vara lite knäpp om jag får lov att säga det. Men det passar ju karaktären så.

Han är så söt och han passar bra med Quinn tror jag det stavas.

Jag älskar hennes röst och personligthet av det jag kan se åtminstonde.

Detta är sista videon, hon sjunger så fint.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Film · Musik
Av DELTACO - 9 februari 2010 20:07

Kräftan är en omtyckt familjemedlem och sätter alltid hem och familj i första hand. Om kräftan i fråga inte har någon egen familj kan han/hon mycket väl betrakta sin arbetsplats eller sina vänner som sin "familj". Kräftans centrala begrepp är moderlighet och beskydd.

Kräftor är även mycket känsliga och impulsiva vilket kan förvåna många, då de på utsidan uppfattas som väldigt hårda. Blir känslorna för starka för dem är det lätt hänt att de gömmer sig bakom sin "tuffa" fasad och helt döljer sitt inre. Även fast kräftan är mycket känslig så är han/hon en fenomenal krigare som alltid ställer upp för de som är i fara eller de som han/hon beskyddar. En väldigt populär maskeraddräkt för en kräfta är romardräkten som tycks fungera i alla lägen för denna beskyddande individ.

Deras starka instinkt att beskydda kan ibland få dem att röra sig i sidled och att glömma bort att se framåt. Detta är en klar tendens på en "överstressad" kräfta som tagit sig an lite för många "familjer" att beskydda. Vid dessa tillfällen kan det vara en bra idé att försöka att få dem att lugna ner sig och tänka på någonting annat för en stund. En rolig hatt är aldrig fel och ingen hatt kan locka till skratt mer än sombrero-hatten. Ett bra tips är att klippa av "toppen" av hatten, passa ner en skål med mumsig dipp och sen fylla sombrerons kanter med nachochips. För att få igång festen ytterligare kan man "plantera" ut uppblåsbara kaktusar runt om i huset.

Ett annat förslag som kan vara en bra idé för att få ner dem på jorden igen kan vara att hastigt och lustigt uppmuntra till ett lättsamt skämt. En klar favorit är det klassiska cognacsglaset som tycks fungera i alla lägen.

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 8 februari 2010 19:30

="true" width="580" height="360">


Jag älskar verkligen Loki!! Han på ett väldigt konstigt sätt påminner mig om någon, jag har ingen aning om hur....

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Av DELTACO - 7 februari 2010 22:23

Idag har jag sett på tre väldigt bra filmer, två av dem kunde jag få till K och D (till SoMessedUp). Filmerna var : Wall-e, Never back down och Dogma. I den sista var det väldigt många som man kände igen. Fast det var det i Never back down också, jag tror hon som speladde Mady Lane?? var huvudtjejen. Jaja, nu kommer trailerna på filmerna:

Never back down...

Wall-e... 

Dogma...

Väldigt bra filmer, alla tre. De två jag nämnd att jag kunde få in K och D i är förresten Wall-e och Never back down. Och i den sista är Snape med (jag är ett stort Harry Potter fan) Hihi, tönt.

Nu är det dags för mig att gå och sova och hoppas att min snua är borta imorgon...

Allt från mig för tillfället, hörs när vi hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards